„Značka je to, co vám zůstane, když vám shoří továrna.“
Podstatu značky takto přesně vystihl jeden z největších průkopníků reklamy, David Ogilvy. V duchu tohoto citátu se odvíjela prezentace marketingového ředitele firmy CityZen, pana Janka Žežuly, který přišel v pondělí 8. dubna zpestřit výuku ekonomiky žákům druhých ročníků.
Zajímavá přednáška o významu budování značky pro podnikání nás seznámila zábavnou formou, proloženou řadou praktických příkladů, s mnoha přínosy zavedeného „brandu“. Mezi nejvýznamnější výhody patří: budování loajality zákazníka, snadné odlišení od konkurenčních firem a výrobků, zvýšení atraktivity a důvěryhodnosti produktu a nesporný ekonomický přínos ve formě vyšší ziskovosti.
Růst hodnoty produktu vlivem značky jsme mohli sledovat i na příkladu „putování zrnka kávy ekonomikou“, kdy cena jedné porce vzroste mnohonásobně cestou z plantáže, přes běžnou obchodní síť nebo kavárnu, až po zavedený značkový kavárenský řetězec. Seznámili jsme se také s desítkou nejdražších světových značek i s významem grafického zpracování a využití barev ve značkách.
Panu Žežulovi děkujeme za rozšíření našich marketingových obzorů a doufáme, že spolupráce dobře zavedených značek: „CityZen“ a „Obchodní akademie Chrudim“ bude úspěšně pokračovat.